En legitimerande dröm för viktjägaren

image22


Det är dags att skapa en ny kategori för denna blogg: "Forskning". Det finns uppenbarligen en hel del att kommentera kring temat, som ju är ganska omfattande.
 

I mitt förra inlägg behandlades amerikaner som bedömt förkylningsvirus som orsak till övervikt. Nu har en brittisk forskare kommit på hur vi ska komma tillrätta med den tilltagande fetman: Börja shoppa.


Man skulle kunna tro att forskarna i de två länderna har kontakt via Heta Linjen, med tanke på lägligheten i dessa publicerade rapporter. Men om Atkinson springer amerikanska regeringens ärenden, kan man misstänka att Lewis backas upp av giganter med allmänhetens konsumtion som främsta intresse.
 

Nå, shoppa tillhör verkligen inte universums tråkigaste sysselsättningar, jag är rentav villig att testa denna teori. Faktum är att jag igår lämnade man och barn i lägenheten för att företa en liten shopping spree på egen hand. Tre timmar, 1 grå-vit blus, 1 grå-blå stickad tröja, 1 grå trikåtopp samt 1 kycklinggul t-shirt till MiniM senare var jag hemma igen. Utmattad men hög på adrenalin. Ett synnerligen lyckat stadsbesök eftersom inget av plaggen ska lämnas tillbaka, vilket annars brukar vara kutym (i min tillvaro).


Och i morse bekräftade vågen att jag förlorat 1 kg sedan senaste vägningen. Så han är nog inte helt fel ute, den där Lewis.

Än är det tydligen inte förkylt för den med tendens till korpulens...


Kommentarer
Postat av: Sis

Åh, jag längtar efter att shoppa med dig. Kan du spara pengar och tid till den 3-6 april när jag ska gå på kurs och bo på Sheraton. En sk storstads vecka för lantisen, då kanske vi kan gå på HM tillsammans?
Har föv upptäckt Tradera och inhandlat min första väska där. Det tog två dagar från första besök till genomfört köp och kostade uppskattningsvis två dagslöner... väntar med spänning. Förlorade dock inga kalorier på den shoppingrundan...

2008-03-10 @ 15:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0