Fet mat = bättre hälsa. Så revolutionerande.

Ur DN 17 feb  (text: Clas Barkman):

"Raggmunk med fläsk, men utan själva raggmunken. Och till efterrätt en semla - men utan bullen och endast grädden..."

"Det vore fel att kalla hennes idéer om mat för kostråd. De är mycket större än så. Övertygelse eller mirakelinsikt passar bättre..."


Typ ett halvt decennium efter att Atkinsdieten, Montignac, stenåldersdieten m.fl. dieter med lite eller inga kolhydrater och mycket fett blivit kända och frekvent har debatterats, fått legitimitet, förkastats, hatats, älskats, varit hett nyhetsstoff, tappat nyhetsvärdet o.s.v., lyckas alltså denna läkare som hellre käkar ister än plugg att skapa rubriker.

Gäsp.

Vad god maten verkar förresten. Intressant. Verkligen avundsvärd.


Hur vet hon för övrigt att det är en semla hon blivit serverad om hon endast får grädde på tallriken? Hon kan ju precis lika gärna bli pålurad en gräddtårta utan sockerkaksbotten och sylt, en kladdkaka med grädde utan vare sig chokladkaka eller kladd eller marängsvisch utan maränger, chokladsås och banan m.fl.

Men vad vet jag? Jag käkar ju oftast grädden med samtliga tillbehör och kan således identifiera min kost.


Kommentarer
Postat av: Sis

Mycket neggo attityder. Hur skulle det vara att försöka sig på något i fräsch 2008-känsla med positiv vibb?

2008-02-21 @ 23:57:39
Postat av: Emma

Satir. Ironi. Sarkasm.

Inte buskis.

2008-02-22 @ 09:48:21
Postat av: elisabet

Roligt skrivet om semlan och grädden- jag skrattade gott.
Nästa gång blir det alltså grädde på tallriken.Semlan,mandelmassan och pudersockret får jag tänka mig. Mums!
Men varför inte ta bort grädden också - ett tomt fat kan ju faktiskt bli vilken rätt som helst med lite fantasi. Bantartips!

2008-02-24 @ 21:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0