Släta ben innebär större risk

Nu är det fullkomligt livsfarligt att äta vitaminer i syntetisk form. Konsumenterna tror att vitaminerna ger ett längre och friskare liv. Tydligen en grav felbedömning. Om man inte anser att cancer och hjärtkärlsjukdom är definitionen av ett längre och friskare liv förstås - då bör man nämligen knapra tabletter tills käkarna domnar.


Det här är inte en nyhet som oroar mig personligen särskilt mycket. Jag tillhör nämligen den där andelen av befolkningen som lite nedlåtande anser att "om man bara äter en varierad kost med mycket grönsaker och frukter så BEHÖVER man inga vitaminer i tablettform" - och som dessutom följer sina egna råd. Kanske inte bästa sättet att bli poppis på, men så har jag ingen fanclub heller*...


Däremot finns det en del andra vådliga element i min livsföring.


Att raka benen till exempel.

image35


*Det var nu en smärre lögn. Min fanclub består av en, rätt småvuxen person som kallas MiniM... 

Kommentarer
Postat av: Sis

Sluta genast upp med det där självskadebeetendet och addera mig till din fanclub! Kom ihåg vem jag kämpade för att sluta tycka om ketchup, eller vem som bestämde min musiksmak i en ansenlig mängd år. Jag är kanske ditt mest hängivna fan, om än inte mest okritiska....

Morgens liebling!

2008-04-18 @ 15:36:17
Postat av: sjuksyrran

Ja, hur sjutton bär sig de åt som lyckas undkomma med hela ben?

2008-04-18 @ 16:30:17
URL: http://miljonresan.blogg.se
Postat av: Cecilia

Lösningen heter Silk Èpil (by Braun). Min bästa investering ever. Ok det gör ont första gången men sedan känns det knappt! Så skönt på sommaren så slipper man skära sig så det svider när man ska bada! Lycka till! :)

2008-05-16 @ 20:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0