Bör jag göra en Knota?

image20


Den här mackapären är tydligen en av sju coola prylar som gör babylivet enklare. Eller en av sju överflödiga pinaler som gör 47 m2 betydligt trängre. Eller en av sju fula ting som ytterligare bidrar till miljöförstöringen. Eller en av sju överflödiga grejer som kostar mer än det smakar. Eller helt enkelt en av sju vansinniga pryttlar som verkligen inte behövs.


För är det någon som har barn som på allvar saknat en lampa som genererar hjärtslag? Jag upprepar: En LAMPA. Med HJÄRTSLAG. Eller en blöjhink som öppnar sig automatiskt. Eller en amningskudde med inbyggd belysning. Eller mixern som är en NÖDVÄNDIGHET när barnet börjar äta.


Utvecklingen går i och för sig framåt. Eller... utvecklingen förändrar åtminstone behov. Om hundra år kanske hjärtslagslampan är en smärre nödvändighet. Lika viktig som jag har funnit barnvagnen under min sons två första år. Något säger mig att stenålderskvinnan Knota Hedenhös inte brydde sig om sådana nymodigheter.


Eller vänta nu, körde inte hon runt sina barn i en trästock på hjul? Då kanske jag också bör visa mig nytänkande och investera. För lite roligt är det trots allt med onödvändigheter. Det får bli inför nästa tillskott i familjen. Och bara om vi bor i en större lägenhet då.
 

För på 47 m2 känns till och med en överflödig lampa som att få personligt besök av Titanic.


Kommentarer
Postat av: Sis

Appropå utveckling. Har tillbringat typ hela dagen med att surfa på handväskor på tradera och undrar i mitt stilla sinne vad man egentligen gjorde på jobbet innan i-net fanns.
Oki, no time, gotta surf on.

2008-03-06 @ 14:19:24
Postat av: Emma

Precis som beträffande livet-före-barnet så inbillar jag mig att livet-före-datorn erbjöd en enorm massa tid att göra annat på. Men troligen upplevde många även då att de sölade bort tiden på annat :). Ja, möjligen inte på Knotas tid då, då fanns nog inte så många möjligheter att ligga på sofflocket (eller sitta framför datorn/stenen/trädet).

2008-03-06 @ 14:33:32
URL: http://emmasibland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0