tradjazz-influenser

MiniM har börjat sjunga mycket. Jag gissar att inspirationen kommer från förskolan. Uppenbarligen lär de sig en hel del sånger man själv aldrig lärde sig på den tiden man tillhörde kategorin "något mindre människor fast ändock tillhörande rasen homo sapiens sapiens".
 

MiniM har ett speciellt sound. Han låter lite som någon som imiterar tradjazz. Eller egentligen mer som en äldre man som a cappella imiterar en tradbands-saxofonist. Eller åtminstone som när min morfar härmar musiken:


Dabadababa ba ba ba da baba da ba (lite ostrukturerat, någon ton här, någon ton där) daaaaaaaa (hög och stark ton) dabadabadabadaaa (fallande skala)...


Det är väl bara det att när det gäller miniM är nog inte tanken att det ska låta som jazz (mig veterligen har han aldrig lyssnat på sådan musik): nä, min vilda gissning är att det är "Lilla snigel akta dig"...


Fast det låter mer som tradjazz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0