Om jag hade pengar som gräs...

...skulle jag, likt Will Smith, anlita någon för att plocka bajs - om jag mot all förmodan införskaffade en eller flera hundar/katter/hästar/grisar som inte var dresserade att använda sig av toaletten/lådan/sophinken när de uträttade sina behov.

Jag skulle heller inte befatta mig med tvättning diskning städning avloppsrensning biltvättning m.fl. nödvändiga men ack så tråkiga göromål...

Om jag hade pengar som gräs alltså.

Nu ska jag ner i källaren och ta hand om... tvätten.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag säger som någon hjärndöd förälder till ett barn i min klass när jag var liten - det handlar bara om prioriteringar! Säkert skulle ni t ex kunna bo liiiite mindre och därmed få råd med någon som plockar hundens bajs. ;)

2008-04-25 @ 22:42:20
URL: http://kajsaomkajsa.blogspot.com
Postat av: Emma

Helt sant, men just anställa någon att plocka bajs efter min egen hund är en sådan sak jag INTE skulle prioritera i dagsläget (om jag haft hund alltså).
Då shoppar jag hellre fler kläder, åker på en resa eller möjligen anlitar någon att STÄDA. Så hundbajsplockare kommer endast på tal om det verkligen, verkligen inte har någon betydelse för min ekonomi - när inget behöver prioriteras bort. Men då skulle jag å andra sidan med nöje anlita folk att göra både det ena och det andra jag inte tycker är så skoj och inte har tid med (tidsbristen blir bäl mer påtaglig om några månader än nu p g a jobb t.ex., och då kanske jag hellre skulle leka aktivt med M än låter honom svansa runt mina ben medan jag städar - om ekonomin finns att leja bort städet vill säga)...

2008-04-27 @ 10:25:39
URL: http://emmasibland.blogg.se
Postat av: Sis

Jag som trodde att den ljumma modell-lere-aktiga massan som lämnar hundens bakre region var hela vitsen med att skaffa hund. Fattar således nada av ovanstående inlägg.

2008-04-28 @ 19:30:54
Postat av: Sis

Har du tappat gnistan? Är det uppsatsen som stör inspirationen? Ja, det är svårt att hålla fokus på kreativiteten när man måste prestera, kanske är det därför jag aldrig lyckats vara kreativ?
puss o kram

2008-05-26 @ 19:09:23
Postat av: Sis

Hej, du måste bara länka till denna fantastiska artikel serie i din blogg;



http://nymag.com/news/features/48948/index2.html

2008-08-14 @ 22:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0