Kostråd from hell

image19


Ikväll ska vi äta semlor. Visst, det är lite off season (fettisdagen var den 5 februari), men ingredienserna jag inhandlade för någon månad sedan måste faktiskt användas. Och det är ju faktiskt ändå tisdag. Faktiskt.


Det gör nu egentligen inget. Semlor är verkligen inte ett dugg onyttigt. Faktum är att en semla innehåller de flesta av våra viktigaste näringsämnen;


- protein (en riktig proteinbomb, finns i mandel, grädde och ägg)
- kolhydrater (bakverket är för 17 en enda stor kolhydrat)
- fett (en semla ÄR fett. Punkt.)
- vitaminer (grädden igen)

- fibrer (mandel är SÅ nyttigt)
 

Visst, det kanske är något snålt med C-vitamin. Men är man orolig för skörbjugg och andra medeltida sjukdomar kan man ju alltid dricka C-vitaminbrus till.


Kort sagt, helt klart något för t.ex. träningsexperten att ta fasta på. Allt du behöver för att pumpa mucklerna till twice-the-size. Eller för att fixa en comeback a la Foppa. Och om du skiter i träningen kan du i alla fall odla en rejäl kagge.

Och det är faktiskt nog så imponerande.


Kommentarer
Postat av: Mia

Oj så gott och hemmagjorda också...nästa gång kommer jag dock ring mig två timmar innan ;)

2008-03-05 @ 09:17:20
Postat av: Emma

Hahaha. Nåja, du kanske är undantagen regeln, du har nog sett mig i det mesta ;)...

Semlorna VAR goda. Jag åt två, Mattias en. Så en är kvar. Gissa vem som får den, hehe...

2008-03-05 @ 09:50:49
Postat av: Sis

Åh, vad gott det ser ut. Skulle kunna sluka fatet, inget mot min arbetskollega som just nu fastar skulle kunna dock. Var tvungen att hämta golvmoppen efter att jag visat bilden för henne...

2008-03-05 @ 14:53:57
Postat av: Lotta

Precis, ring mig och Mia innan. Vi hjälper gärna till... att äta upp dem.

2008-03-06 @ 08:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0