i behov av en hjärna?

I tisdags råkade jag under ett av mina TV-maraton (de går av stapeln varenda kväll) knäppa över till en viss kanal med ett program som leds av en ung kvinna vid namn Carolina Gynning. Jag minns faktiskt inte vad jag och min sambo tittade på egentligen, men eftersom tisdagar under en längre tid har tillhört en av de sämre TV-kvällarna var det sannolikt inget av vikt. Vi fastnade således en liten stund framför G-ning, men efter inte mer än kanske 15 minuter tittade vi på varandra och bytte kanal. Varför? Jo, vi stod helt enkelt inte ut med den tjejens pinsamma blondin-tendenser (och ja, jag vet att "blondiner är dumma" är en myt, men det är också en ganska målande klyscha - G-ning är ju inte ens blondin längre).


Vad hon än sade fnittrade hon hysteriskt, himlade med sina stora blå ögon, slängde med håret och framställde sig själv som: just det, korkad! Jag vill understryka framställde, eftersom jag har sett henne förr i olika sammanhang och tyckt att hon verkar vara en fullkomligt normal människa. Om man med "normal" menar att hon inte tillhör de 2 % av befolkningen som passar att bli kärnfysiker, men ändå är innehavare av en utmärkt fungerande hjärna, tillräckligt utvecklad för att klara av både vardagsbestyr och en läkarutbildning om man bara vill.


Vad jag förstår kan det bara finnas två anledningar till detta beteende:


1)      Detta är vad kanal X vill ha, alternativt vad de tror att vi tittare vill ha

2)      Detta är vad CG tror att kanal X vill ha, alternativt vad hon tror att vi tittare vill ha.


Men vi tittare vill väl inte ha detta? Eller är huvudparten av de som tittar fullkomligt ointresserade av lättsam information levererade av någon som åtminstone verkar ha hjärnsubstansen i behåll. Är de enda återkommande tittarna bara av den kalibern att de ger blanka f-n i vad som egentligen händer i rutan, och nöjer sig med ett vackert ansikte med tillhörande vacker kropp.

För vacker är hon förvisso, det kan jag inte neka till. Men fortsätter det så här måste jag nog råda henne att hålla utkik efter en ny hjärna trots allt. Sveriges största Köp & Sälj marknad på nätet är en rätt så omfattande annonsmarknad, där brukar det mesta gå att hitta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0