när man känner sig skitful

image19


Alla människor har fula dagar. Ja, utom Naomi Campbell möjligen (läste någon intervju med henne en gång där hon beskrev sig själv som den enda människa i världen som är lika vacker nyvaken som efter sminkösens ingrepp, möjligen med undantag för hennes mor som tydligen kvalificerade sig till samma kategori).

När man sitter hemma och skriver på ett examensarbete, avskärmad från en stor del av resten av världen är alla dagar fula dagar. Hur skulle det kunna bli något annat?

Jag går upp på morgonen, tar på glajjorna, sätter på mig de håliga mysbyxorna anno 1989, struntar i duschen, noterar att benen antagit statusen kiwi-ben, passar på att låta håret fetta till sig (det ska ju vara nyttigt har man hört), dricker 18 koppar kaffe med gula tänder som följd samt slafsar i mig gårdagens rester till lunch, utan att en sekund ta blicken från dataskärmen.

Ingen ser mig ju. Ja, utom en och annan förskolefröken när jag hämtar och lämnar MiniM förstås. Men det räknas liksom inte riktigt - eller om sanningen ska fram, jag orkar inte fixa ovanstående fulstatus för att vara social i fem minuter.

Jag känner mig helt enkelt sjukt oattraktiv. Hela tiden. Jag antar att jag får skylla mig själv. Det är ju faktiskt inte förbjudet att sätta på galastassen och sminka upp sig framför datorn. Men ORKA!!!

Ibland hör jag folk säga att det vore så treeeeeevligt om "vi svenskar" vore lite mer spontana och bara gick hem till varandra för en fika och lite skvaller. Min respons på det: Nej tack!

Kom gärna, men ring en timme innan så jag hinner duscha, raka benen, tvätta håret, sminka mig, borsta tänderna, sätta i linserna och byta kläder.

Or make it 2 h. SEDAN är du hjärtligt välkommen.

P.S. Om någon undrar vad sambon har för åsikt om detta så tycker han GIVETVIS att jag är PRECIS lika vacker oavsett vad jag (inte) gör. Han är så vidsynt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Härligt Emma...själv gick jag i arbetarbyxor med målarfärg och en ärvd collegetröja från Pappa, hela förra veckan när jag gick i skolan...funkar bra när man ska vara dekoratör nämligen. Kramia

2008-03-04 @ 14:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0