lyckad investering

Inte på flera decennier har januari varit så varmt.
DN 29 jan: Januari med gullvivor och nypotatis


Faktum är att vintern överhuvudtaget har varit exceptionellt varm.

SvD 17 jan: Vårvittring redan i januari                 


Och det är därför jag känner mig så himla nöjd. Nöjd över att jag inför vintern 2007-2008 redan förra säsongen åt MiniM bunkrade upp med:


2 hela overaller

2 skiddräkter med byxor och jacka

1 separat dunjacka

5 vintermössor

2 par varma tumvantar

2 par vinterkängor

image5

Så himla nöjd. Så förutseende. Så smart.


Väl investerade pengar.


Verkligen.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bra där Emma! Satsa på samma strategi inför nästa år! ;-)

2008-02-13 @ 12:31:26
URL: http://kajsaomkajsa.blogspot.com
Postat av: Emma

Hahaha, ja, jag har redan börjat så smått. Det är lite en fråga om vilken vinter man egentligen vill ha: Vill jag ha MYCKET snö ska jag antagligen inte köpa något alls i förväg, för då kommer snön som ett brev på posten. Och vill jag har en varm vinter utan snö är det omvänd strategi som gäller: köpa mycket och onödigt i förebyggande syfte!

Hm, kanske ska testa detta inför i sommar. Har endast inköpt ett par shorts och en keps samt en solhatt, om jag håller igen borde sommaren bli finfin!

(samma princip som att ta med paraplyet ut när det duggar m a o: då slutar det garanterat regna)

2008-02-13 @ 12:52:01
Postat av: Johanna

Ha ha ha... Bra jobbat!
Känner dock igen mig tyvärr!!...
Men du var strået vassare!...
Ha ha ha... Låt oss bara veta hur du shoppar inför nästa vinter så vi vet va vi ska inhandla =)

2008-02-13 @ 17:52:27
URL: http://meinanutshell.blogg.se
Postat av: Numb

Bra att vara förberedd! :)

2008-02-13 @ 19:47:24
URL: http://metrobloggen.se/numb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0