Min alldeles, alldeles egna finne

Jag har inga husdjur. Men jag har en finne. Han bor inte i Finland och heter inte Esa-Pekka Salonen. Istället bor han på min rygg och heter sannolikt Acne. Jag är dock inte säker, eftersom jag aldrig förhört mig om hans namn. Jag är inte heller övertygad om att få något vettigt svar, även om frågan faktiskt ställdes.


Men han bor utan tvivel på min rygg. Det händer att han gömmer sig i väntan på bättre tider. Han är alltid ensam. Han är alltid en synnerligen obehaglig typ. Och han livnär sig på orenheter och choklad. En märklig kombination kan tyckas, men för individer av hans slag är det högst naturligt, ett livselixir rent av.


För närvarande är han oskadliggjord. Men han kommer tillbaka. Det gör han alltid.

image21

Kommentarer
Postat av: allicen

Haha!!

2008-03-06 @ 20:14:02
URL: http://allicen.blogg.se
Postat av: Bernt von Hasselhauf

fin blogg:)kul:P

2008-03-06 @ 20:16:48
URL: http://moskvademokraternablogspot.com
Postat av: Cec

Var glad för att du bara har en, och på ryggen.
Jag har just nu ca 20, i ansiktet, varav en är en inåtvänd kratertyp som gör småont.
I min enfaldiga ungdom, trodde jag att det skulle vara några acne-fria år innan rynkorna kom.
Hah! Nu samsas de glatt om utrymmet i mitt ansikte.

2008-03-06 @ 23:47:52
Postat av: Emma

Allicen: Det gäller att se det komiska i sin misär ;)...

Bernt: Tackar!

Cec: Ibalnd försöker han föröka sig. Men jag tror ärligt talat inte han är fertil.

2008-03-07 @ 09:18:16
URL: http://emmasibland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0