Can't buy me love?

Det må vara lättsinne som förmår mig att ÅTERIGEN skriva om ett kändisproblem, dessutom direkt refererat från Aftonbladet. Jag må vara på väg att bidra till degeneration av min blogg. Men jag kan inte låta bli. Så här kommer det:


Paul McCartneys exfru vill ha mer pengar efter skilsmässan än den ynkliga summa på 300 miljoner kronor samt ett årligt underhåll för att försörja den gemensamma dottern på 430 000 kronor hon redan tilldömts. Över hela världen rasar kanske framförallt bloggare mot denna giriga kvinna som inte kan nöja sig.


Men jag kan inte låta bli att tänka: Är någon förvånad? Och med någon menar jag Mr McCartney.


Jag har ingen aning om vem denna Heather Mills är bakom sitt fagra ansikte, eftersom jag aldrig haft nöjet göra hennes bekantskap. Vad jag vet är följande: Hon är en vacker, förhållandevis ung kvinna (numer 40, när de blev ett par typ 32), f.d. modell med "tvivelaktig" bakgrund (om man nu bryr sig om ett förflutet i porrbranschen).


Paul McCartney (som inte heller ingår i min personliga adresslista, och därför inte haft möjligheten att uppvisa sina eventuella charmerande egenheter) är en mindre attraktiv herre i sina mogna 66 år (jag vet att detta uttalande förmodligen skulle fått hans små fans födda på 40- och 50-talet att gråta blod, men jag är 70-talist och kan dessvärre inte se hans ytliga finess), kolossalt rik och med en oerhört erkänt förgånget.


Summa summarum: Vacker, ung kvinna med kanske inte fullt så mycket pengar slår sig i slang med inte så läcker, betydligt äldre man med pengar.


Jag dömer faktiskt ingen. Det står alla fritt att inleda förhållanden tvärtemot konventionerna inför en skeptisk omvärld. De kan mycket väl ha varit oerhört kära, oerhört övertygade om att this is it. Tänkt: "Om 30 år (förutsatt att McCartney fortfarande inte trillat av pinn alltså) sitter vi i våra mastiga skinnfåtöljer framför brasan och läser dikter och lyssnar på "Can't buy me love" tillsammans."


Men å andra sidan. Borde det ha slagit antingen den ena eller den andra eller kanske till och med båda att partnern, omedvetet eller medvetet kanske är ute efter något inte fullt så beundransvärt som villkorslös kärlek. Så som en kropp, ett intellekt eller rent av pengar.


Nu kan man ju tycka att systemet där exmaken kan tvingas punga ut med enorma summor av egenintjänade pengar suger fett. Men i de anglosaxiska länderna är de realitet. Och det kan knappast ha kommit som en överraskning. Dessutom utgör väl den summa Heather just nu tillerkänts ca 6 % av McCartneys totala förmögenhet, och även om hon inte skrivit några melodier eller sjungit några strofer på egen hand får man anta att hon bidragit på annat sätt. Om än inte ekonomiskt (fast hon kanske är en fena på kapitalplacering?).


Så ärligt talat: Go for it Heather! Och Pauley (du har väl inget emot att jag kallar dig det?), jag hoppas du njöt så länge det varade. Om inte annat så har ni båda åtminstone en fantastisk dotter tillsammans.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Har inte hört om just detta fall, men jag är i liknanden fall mest fascinerad över att någon som fått 300 miljoner kronor orkar börja bråka för att få mer. Kan de inte bara njuta och gå vidare med sina liv? Jo, jag menar allvar. Jag tycker det är sjukt äckligt att människor inte fattar att de har det så jävla bra och är så giriga att de hellre strider än bara lever loppan.

2008-03-27 @ 23:01:24
URL: http://kajsaomkajsa.blogspot.com
Postat av: Emma

Jo, du har en poäng. Jag bara undrar om ingen av dem såg risken med att inleda ett sådant förhållande? Statistiskt sett hade det väl sisådär en promilles chans att överleva eller så...

Så tycker jag lite synd om Mills, inte för att hon får för lite- herregud nej, men för att "alla" dömer henne. När jag tror det finns oerhört många som skulle gjort EXAKT SAMMA SAK i hennes situation. Som skulle gapat efter mer om de insåg att de hade en god chans att "vinna" på det (ekonomiskt alltså, för hon skaffar sig ju fiender i hela världen).

Sedan vet man ju heller inte vad hon gjort i deras relation. Hon kanske givit Mc Cartney några oerhört lyckliga år efter Linda McCartneys död. Hon kanske fiskade upp honom ur själmordsträsket t.ex. - vem vet? Enligt hennes egen utsago har han heller inte direkt behandlat henne väl, och om det är sant, ska han då inte få betala för det?

Ingen vet vad som ligger bakom, men hon hade oerhört mycket mindre på fötterna i form av omvärldens beundran (och därmed tendens att tro på henne jämfört med McCartney). Detta i kombination med en inte så bra uppväxt (om man får tro ryktena)...

Jag kanske inte heller förstår att hon orkar bråka, som sagt blir hon bara hatad för det. Men återigen, hon befinner sig i en situation jag aldrig kommer uppleva, kommer aldrig ens vara i närheten vare sig av den miljö hon lever i eller den mängden pengar. det är ett annat liv. Och vem vet hur man själv skulle reagera?

Jag vågar inte kasta sten i glashus helt enkelt :)

2008-03-28 @ 09:54:12
URL: http://emmasibland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0