Äntligen slipper jag hamna i besvärliga diskussioner med ungjäveln...

En kirurg har skrivit en bok. Och alla är arga. Boken innehåller nämligen en pedagogisk förklaring vänd till barn om varför mammor vill plastikoperera sig:


"Min kropp har blivit äldre och får inte plats i mina kläder längre". Det är tydligen näst intill omöjligt att i takt med att kroppen åldras antingen foga sig i villkoren och fixa lite nya, större paltor, alternativt äta en kaka färre eller två under kafferepen. Det är så mycket enklare och skojigare att låta Dr Superhero karva bort oönskat vävnad från kroppen.


Så varför är folk upprörda? Det är ju en fantastisk idé. Vem vill inte som 57-åring hellre se ut som Angelina Jolie i Hollywood än Agneta Jönsson i Hedemora?


Och det bästa av allt
, föräldern (boken verkar fokusera på MAMMOR som vill operera sig, men jag utgår från att även PAPPOR kan ha dylika böjelser) behöver inte ens snacka med sina eventuellt oroade barn om ämnet. När hon (eller han) i brådskan på väg till doktor Superhero för ytterligare en injektion av botox eller ytterligare en omgång med fettsugen får den ängsliga frågan: "Mamma/pappa, jag är orolig - kommer du att dö?" är det bara att dumpa boken i knäet på ungen:


"Varsågod, förkovra dig".

image36

Kommentarer
Postat av: Sis

Hahaha! Det är ju en jätterolig bild!!

2008-04-19 @ 22:52:34
URL: http://emmasibland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0