ppm-spara i himlen?

Det går trender i allt. Internet är inget undantag.


Jag har tagit eller tar fortfarande aktiv del av följande internetfenomen:


Hotmail (ett flertal konton)
Spraydate
Flera egna hemsidor
Diverse olika forum
Yahoos webmail
Email via Outlook 
Bloggar (2 stycken)
Facebook.


Följande är fortfarande aktivt:

Två hotmailkonton
Email via Outlook
Ett forum
Facebook
En hemsida (uppdateras sällan och då oftast av sambon).


Och nu ska jag försöka ta mig tid att blogga. Igen.


Ändå undrar jag hur jag ska få tid att göra mer "saker jag vill göra"- läsa böcker, måla, fika och luncha i goda vänners lag, kolla matnyttiga, kulturella och politiskt korrekta TV-program (skräp-TV tycks det finnas oändligt med tid till), laga ordentlig mat, umgås med familjen både kvantitativt och kvalitativt.


Och så borde man väl hinna jobba någon gång i framtiden också. För närvarande hänger jag mig åt studier, d.v.s. när jag inte surfar (det tar tid att läsa email, foruminlägg och administrera facebook), kollar på TV eller gör något annat onödigt.


Kan man grunda sin pensionspremie på det jobb man lovar att ha någon annan gång, t.ex. i sitt nästa liv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0